[linux] Re: Bluetooth

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Zo Apr 3 21:33:34 CEST 2005

Op zo, 03-04-2005 te 20:38 +0200, schreef R de Smaele:

> Dit werkt niet en

> Dit wel output
>  ppp]# ping 194.109.21.51
> PING 194.109.21.51 (194.109.21.51) 56(84) bytes of data.
> 64 bytes from 194.109.21.51: icmp_seq=0 ttl=51 time=1813 ms

> Ja dit is internet everywhere van kpn

> output /var/log/messages
>
> chat[6058]: AT+cgqreq=1^M^M
> chat[6058]: OK
> chat[6058]:  -- got it
> chat[6058]: send (ATD*99***1#^M)
> pppd[6057]: Serial connection established.
> pppd[6057]: Using interface ppp0
> pppd[6057]: Connect: ppp0 <--> /dev/rfcomm0
> [...]

Ik ben verbaast dat je local IP in een heel andere range zit als je
remote IP. Bij mij zitten, bij Vodafone, de remote IP en de toegewezen
local IP in de zelfde range. Accepteer jij wel het door kpn aan jou
toegewezen IP of heb je een vast local IP ingesteld?

Verder komt voorzover ik me kan herinneren hierna het interessante deel,
kpn moet je een nameserver toewijzen en die moet tijdelijk
in /etc/resolv.conf komen. Wat is na het inloggen de output van het
commando "route"?

Zelf gebruik ik trouwens de verbinding om een vpn verbinding naar mijn
server thuis (met een vast IP) op te bouwen. Zou ik geen werkende
nameserver van Vodafone krijgen dat kan ik mijn server thuis als
nameserver gebruiken. Misschien gebeurt dat ook wel, het werkt en dan
kan het me eigenlijk niet veel schelen of het werkt via de nameserver
thuis of via die van Vodafone.

--
Groeten,
Aart