[linux] Re: te kleine fonts

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Ma Apr 4 01:44:07 CEST 2005

On Monday 04 April 2005 01:26, Hugo van der Kooij wrote:

> Daar zie ik iets wat begint met:
>
> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
> "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <head><script>function
> PrivoxyWindowOpen(){return(null);}</script> <title>Lassche
> advocaten</title>
> <!--
> body {
>
> Waar is je <html> tag?
> Het is wellicht compliant maar ongebruikelijk om die weg te laten.

Ja inderdaad, die was er niet. validator.w3.org vond daaar inderdaad niets mis
mee. Het maakt voor de rendering van ie overigens niets uit.

> Waarom schakel je je stylesheet uit met een commentaar tag?

ehm, omdat dat zo in de file stond waar ik mee begon. Idee er achter is
waarschijnlijk browsers uit de oertijd niet met de styles opzadelen.

> Nog beter is de style info naar een losse file te zetten. Dan hoeft het
> niet mee voor elke pagina.

De style zit nu in een stukje php, zodat ik nog wat flexibiliteit heb qua
kleurtjes, en het scheelt weer een download. (maar als de stylesheet gecached
word niet meer natuurlijk)

> En wat doet de 'div#content {'in je stylesheet? Ook weer ongebruikelijk
> waardoor een slechtere browser het weer niet snapt.
> IE snapt 'content div {'..... dan beter.

Er zijn blijkbaar meerdere wegen die naar rome leiden. Ik zal het eens
proberen.

> Ik weet niet wat je wil bereiken met de <span> tags binnen <a> tags.
> Maar zichtbaar is het niet met Mozilla.
Och was een leuke gimmick: bij een hover kwam de tekst onder de links te
staan. Klant vondt het niet leuk, dus staat nu op display:none. kan er
inderdaad nog wel uit.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra