[linux] Re: Encryptie software

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Wo Apr 6 10:39:48 CEST 2005

On Wednesday 06 April 2005 00:22, Hans Rood wrote:

> Linux ondersteunt toch encrypted partitions en loopdevices?
> In de standard-kernel zit dat niet, Linus verwachtte in verschillende
> landen problemen, maar in SuSE zat dat wel. Anders is het één parameter
> in de kernel-configuratie.
> Ik heb het wel eens gebruikt, in de praktijk merk je er weinig van.

Op een platform zal je inderdaad weining problemen hebben (aannemende dat het
op windos ook kan). Het probleem zit hem natuurlijk in de cross-platform eis.
Dan kom je zelfs met gewone filesystems op de kleinste gemene deler uit, en
win staat bij mijn weten niet bekend om de veelheid aan bestandstypen die
ondersteund worden (itt linux).

Ik denk dat het antwoord hiervoor nee is.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra

http://linux-studie.nl