[linux] Re: find (maar dan een speciale dag)

Do Apr 7 11:53:16 CEST 2005

On Thu, Apr 07, 2005 at 11:37:55AM +0200, Hugo van der Kooij wrote:
> Hoi,
>
> Ik heb ik de opties van find flink zitten zoeken maar kan geen manier
> bedenken om files van een specifieke datum (2004-11-24) te vinden.

Er zijn verschsillende min-of-meer Unix-achtige besturingssystemen die
een 'find' commando kennen, maar er komen onderling significante ver-
schillen voor.

Voor GNU find zou je de -mtime optie kunnen gebruiken, nadat je het
aantal verstreken dagen tuseen 24 nov. j.l. en vandaag hebt berekend.

> Iemand die een alternatief kan bedenken?

Sure.... pijpen naar 'ls', gevolgd door grep 'Nov 24 ' of zo.

Met vriendenlijke groet,

Daniel von Asmuth

--
			Vloeken lucht op