[linux] Geen geluid uit cd speler.

pemhuygen op chello.nl pemhuygen op chello.nl
Do Apr 7 19:39:54 CEST 2005

Hoewel mijn computer wel geluid schijnt te kunnen weergeven kan ik
geen cd afspelen op mijn Debian Sarge computer.

Als ik bijvoorbeeld "play track-10.wav" type, dan komt er kabaal uit
de luidsprekers (de muziek in de wav was lelijk).

Als ik daarentegen "cdcd play" type, dan gaat de cd in de drive
draaien, en gaat het lampje op de drive af en toe aan en uit, maar er
komt geen geluid uit de luidsprekers.

Kan iemand een hint geven hoe ik kan zoeken wat er fout is?

Groet,

Paul Huygen