[linux] Re: Hoe te zorgen dat bij xmms ook andere geluiden kunnen worden afgespeeld

Didier Collard didiercollard op gmail.com
Zo Apr 10 16:32:16 CEST 2005

> Als ik met xmms bijvoorbeeld mp3 bestanden afspeel. Dan kunnen andere
> programma's geen geluiden meer afspelen. Bijvoorbeeld: als xmms een mp3
> bestand afspeelt en er op Gaim een bericht binnenkomt, dan hoor ik dit
> pas als xmms klaar is met het afspelen van het bestand. Is er een manier
> om te zorgen dat ik dit wel meteen hoor?

Beste Cecil,

Standaard mag er maar 1 programma van de geluidskaart gebruik maken.
Gnome en Kde lossen dit op doormiddel van een geluidsserver. Alle
programma's sturen het geluid naar de geluidsserver en die stuurt het
weer naar de geluidskaart. Je moet zorgen dat XMMS het geluid naar de
geluidsserver stuurt. Dit is arts voor Kde en esd voor gnome.

Even op google krijgen levert dit op:
http://lists.debian.org/debian-user/2002/06/msg03789.html

--

Didier