[linux] Re: Hoe te zorgen dat bij xmms ook andere geluiden kunnen worden afgespeeld

Ma Apr 11 14:10:30 CEST 2005

On Mon, Apr 11, 2005 at 12:33:57PM +0200, Jelle Boomstra wrote:
> Het omgekeerde is ook waar: er is nooit een reden geweest om het niet te
> gebruiken, en met het opnemen van alsa in de 2.6 kernel is de laatste 'smoes'
> ook vedwenen.

alsa werkt niet bij elke chipset en een vd redenen waar je al zou kiezen
voor opensound is die mix optie. je heoft nooit wat te wijzigen aan
welke applicatie ook. 't ding mixt gewoon (als je dat wil).

zo zijn er nog wel meer cosmetische- en geluidsredenen te verzinnen.

iedere keer weer probeer ik alsa en iedere keer weer is het een
teleurstelling.

over free speech/beer gesproken: als je je zelf daar te krampachtig aan
houdt, heb je jezelf opgescheept met een remmende factor in het gebruik
van linux. er zijn zelfs speciaal distibuties voor opgetuigd om jezelf
dagelijks in de weg te zitten. soort computer-SM zeg maar ;-)

--
http://www.linux-it.nl