[linux] Re: Mounten USB stick

Wo Apr 13 23:18:03 CEST 2005

On Wed, Apr 13, 2005 at 11:04:04PM +0200, Johan Wevers wrote:
> Ik heb een USB memorystick gekocht (Sandisk cruzer micro). Onder win2000
> werkt het meteen, dus de hardware lijkt me OK, maar ik heb geen idee hoe ik
> hem onder Linux (Slackware 10) moet mounten. Ik zal wel iets basics over het
> hoofd zien, maar wil het wel graag werkend hebben.

dit sort zaken gaan meestal beter onder linux.

lsusb -- zie je'm erbij staan ?

check /var/spool/messages en dan zie je vast wel welk device het is cq
gaat worden.

die dingen zijn normaal gesproken /dev/sda of b .....c...d  etc evt met
een cijfetrje er achter als het ding niet als een grote 'disk' gezien
wordt maar ge-fdisk'ed.

--
http://www.linux-it.nl