[linux] Re: outlook en pgp

Ton Boelens ton.boelens op home.nl
Za Apr 16 09:37:20 CEST 2005

On Fri, Apr 15, 2005 at 07:06:35PM +0200, Hans Paijmans wrote:

> Ik krijg een met pgp versleutelde email van een outlookgebruiker.
> Enigmail heeft er problemen mee. Kan ik dit toch lezen zonder
> de GUI te verlaten?
> Ja, ik kan proberen e.e.a. vanaf de commandline te decrypten, maar
> ik moet er MS-Windows gebruikers mee laten werken die nog nooit
> een commandline hebben gezien.

Ik begrijp niet goed wat je vraagt, want je geeft in de derde zin
zelf ook het antwoord. Wel weet ik dat Outlook zich niet houdt aan de
officiƫle RFC's over Mime. Een encrypted bericht wordt namelijk niet
als 'pgp' body part meegestuurd, maar als RFC822 body part.

Voor de duidelijkheid: als ik met Mutt een Outlook-gebruiker een
gpg-bericht wil sturen, moet ik het 'inline' encrypten, anders ziet de
Outlook-gebruiker het als bijlage waar hij binnen de GUI niets mee
kan. Omgekeerd ook: Outlook encrypt het bericht zelf, en gebruikt niet
een speciale Mime body part hiervoor.

Zie:
http://www.faqs.org/rfcs/rfc2015.html

Outlook voldoet hier dus niet aan.