[linux] Re: Legen van /tmp bij reboot

Wo Apr 20 14:26:50 CEST 2005

Thus quoth Ulrich on Wed, Apr 20, 2005 at 01:58:16PM +0200:

> ik neem aan, dat dit kommando in een shell script gepakt, en aan init.d /rc5.d
Dit is een heel kort shell script.

> (en andere rc#.d, wellicht) toegevoegd wordt?

Je zou één van de init scripts kunnen modificeren om bovenstaand commando
erin te zetten en het dan bijv. in /etc/init.d/boot.d (afhankelijk van distro)

> (en klopt het kommando, anders zie ik al geheel '/' leeg . . .)

Ik dacht het wel:-(

Voor onze vrienden van de Linux Zelfstudie Groep:
	rm -r /tmp/*
hierin is het toch beter de -f optie te gebruiken en dat commando laat
files en directories die beginnen met een '.' staan. De variant
	rm -rf /tmp
zou de /tmp directory zelf ook verwijderen.

> Grüß Gott,

of anders die nieuwe Paus?

Daniel

--
	Windows bot Net: now playing with a screen near you