[linux] Re: dvd copieeren

Wo Apr 20 17:18:18 CEST 2005

Aldus schreef Hans Paijmans op Wed, Apr 20, 2005 at 04:05:13PM +0200:

> Hoe moet je eigenlijk met K3B (of xcdroast) een DVD 1:1 copieeren zodat
> hij bootable blijft?
>
> Ik kan natuurlijk met dd if=/dev/dvd of=filenaam een copie maken,
> maar op welke manier schrijf ik die dan weer naar de DVD toe?

cdrecord. U hebt wellicht een aangepaste versie nodig die ook DVD onder-
steunt.

Een beetje zoeken naar CD en DVD branders (SCSI):
- http://www.nowthatsit.nl/	Plextor CD-R voor slechts Eur 59

DVD-branders zijn moeilijker te vinden, maar ik kocht afgelopen jaar een
goedkope 2e-hands DVD-ROM.

http://www.panasonic.com/industrial/computer/storage/dvdram/prods/specs/d291n.htm
http://www.pioneerelectronics.com/pna/product/detail/0,,2076_17573091_34115,00.html
http://www.storageheaven.com/products/optical_dvd-recordable_diablopro.asp

De laatste werkt ook met Linux.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--
	Windows bot Net: now playing with a screen near you