[linux] Re: GUI voor rsync?

Raymond A. Meijer raymond op psytrance.org
Vr Apr 22 14:48:11 CEST 2005

On Fri, 22 Apr 2005, 14:39, Paul Slootman wrote:

> Het is niet zo moeilijk... -a voor archive mode, daarbij wordt alles
> gekopieerd en meegenomen behalve hard links (omdat dat nogal cpu en
> memory intensief is), da's -H. Compressie is zoals zo vaak -z.
> deletes is --delete (da's moeilijk he :-)

Nee, da's niet moeilijk! :D

> Bij nieuwere versies is ssh ook default.

Mooi.

> Als je eenmaal het riedeltje weet, dan is het niet zo moeilijk om
> rsync -avzH --delete host:/bla /backup/host/
> te tikken. (-v is verbose.)

Ik denk dat ik maandag dan toch maar met een scriptje en cron ga klooien.
Als het eenmaal draait hoeft er waarschijnlijk maar zelden iets aan
veranderd te worden..

Daar zal ik nog even naar kijken.

Bedankt,

Ray