[linux] Re: a/d module die het ook onder linux doet?

Leo Flikweert lflikweert op filternet.nl
Do Apr 28 23:12:06 CEST 2005

folkert op vanheusden.com wrote:

>Ik zit wat te researchen naar een a/d converter waarmee ik bijvoorbeeld
>het leeglopen van een batterij kan meten maar ook de weerstand van een
>tempertuurgevoelige weerstand. Dat soort dingen. Bij conrad hebben ze
>dat soort dingen, maar die zijn alleen met drivers/ondersteuning voor
>windows. Weet iemand toevallig iets dergelijks te koop wat ook onder
>Linux gesupport wordt?

Op de MTS maakten we een A/D converter aan de paralelle poort. Als er
dan op alle 8 de input lijnen signaal komt (max. analoog) lees je het
getal 255 op de printer poort.

Groet,
Leo Flikweert