[linux] Re: dhcp en hostnames

D.J. van Enckevort david op vanenckevort.net
Ma Aug 1 11:51:40 CEST 2005

LS,

Hans Paijmans wrote:
> Heren (en incidentele dame)
>
> Ik laat tegenwoordig de ip-nummers van mijn locale netwerk
> door een dhcpserver uitdelen. Dat is geen probleem, maar hoe
> maak ik de hostnamen bekend? Natuurlijk kan ik bind installeren,
> maar ik heb het gevoel dat dat overkill is, en een veiligheids-
> risico bovendien.

Het is misschien enige overkill, maar je hebt wel weer een caching DNS in je
eigen netwerk, heeft soms ook zijn voordelen.

Een andere optie is het gebruik maken van statische adressen i.c.m. DHCP, dan
kun je gewoon je hosts bestandje blijven distribueren.

Ciao,
   David