[linux] Re: desktop bevriest

Ma Aug 1 20:18:50 CEST 2005

On Mon, 1 Aug 2005, dick kampman wrote:

> Ik heb twee distro's draaien: Suse 9.1 en Slackware 10.1. Maar, ook toen ik
> hier enige tijd Debian Sarge had draaien, trad onder deze drie systemen het
> volgende probleem op: op (uiteraard ongewenste momenten) bevriest mijn
> desktop. Muis en keyboard geven geen sjoege. Het enige wat ik kan doen is de
> stekker eruit trekken.
>
> Hoe zou ik er achter kunnen komen wat hier het probleem is? Hardware
> probleem?, software probleem?, een virus onder Linux?

Tja, Je zou nog kunnen kijken of netwerk toegang iets doet. Maar ik zou
mijn geld zetten op hardware (gerelateerde) issues.  Ik heb getest met
ADSL in de PC (AVM kaart) maar de driver had een half-life tijd van 3 uur.
50% kans dat de boel shocking klem zat in die 3 uur.

Met alleen ISDN drivers:
 20:18:04  up 302 days, 49 min,  4 users,  load average: 0.00, 0.03, 0.00

Hugo.