[linux] Re: VPN setup naar een Firewall-1...hoe?

roger op boussen.nl roger op boussen.nl
Ma Aug 8 13:37:07 CEST 2005

> het zou leuk zijn als je erbij zou vertellen met welk protocol dat moet,
> want
> van checkpoint heb ik nog nooit gehoord. Van hun website wordt ik ook niet
> veel wijzer, dus ik den k dat je ze beter links kan laten liggen, of bij
> hun
> voor support aanklopt.

Checkpoint is één van de grote Firewall leveranciers. Zij leveren een
eigen Secure Client voor Windows en MAC.
Wij gebruiken VPN-1 van hun en met ipsec en IKE kun je een verbinding
opzetten.  De enige beschrijving van hun is met S/WAN uit 2000 en de oude
kernel...

Ik zoek dus een standaard IPsec manier met de huidige kernels en ip-tools.

mvg.,

Roger