[linux] Re: sa-learn heeft veel tijd nodig met een lege maildir

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Zo Aug 14 17:03:36 CEST 2005

Op zo, 14-08-2005 te 16:11 +0200, schreef Hugo van der Kooij:

> Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoelang sa-learn er over doet want
> het gebeurd 's nachts. Simpel 2 mbox files klaar zetten met alle spam en
> ham. Alleen de spam wordt bijna dagelijks gevoerd.

Dat is eigenlijk ook wel een goede. Ik heb een paar regels waarmee ik
buiten spamassassin dingen in een spam mailbox zet. Ik controleer die
altijd eerst voordat ik mijn script draai. Maar bij controle kan ik
natuurlijk alles dat echte spam is (wat bij het meeste wel zo is), in
één folder stoppen. Dan heb ik het probleem slechts eenmalig en kan het
ook zonder problemen via crontab worden gedraaid.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>