[linux] Re: sa-learn heeft veel tijd nodig met een lege maildir

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Ma Aug 15 10:26:09 CEST 2005

Op zo, 14-08-2005 te 13:33 +0200, schreef Cecil Westerhof:
> Ik gebruik tot volle tevredenheid spamassassin (3.0.4). Om dit goed te
> doen moet je regelmatig sa-learn draaien. Ik heb mijn false negatives en
> false positives (wat trouwens nauwelijks voorkomt) in meerdere maildirs
> staan. Zelfs als de maildir leeg is, is sa-learn hier vijf seconden mee
> bezig. Het ligt niet aan het compileren (dat duurt 0.014 seconde).
> Iemand een idee waar dit aan kan liggen en of er wat aan is te doen? Het
> is niet vreselijk, maar wel onhandig. Temeer daar ik in de toekomst het
> aantal te gebruiken maildirs uit wil breiden.

Heb het gevonden. Voordat sa-learn zijn werk doet, wordt het een en
ander aan bestanden ingelezen en een hoop geïnitialiseerd. Dat heeft wat
tijd nodig. Zou iets netter zijn als als er niets te doen is dit niet
wordt gedaan. Maar ja, er zijn belangrijkere dingen.
Het is nu geen probleem meer, want ik doe het nu d.m.v. crontab zoals
aangegeven door Hugo.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>