[linux] Re: Kleuren html tabel ook op de printer

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Di Aug 16 22:40:07 CEST 2005

On Tuesday 16 August 2005 21:03, Johan Wevers wrote:

> Voor dat soort toepassingen is html niet bedoeld. Maar er zijn voldoende
> andere formaten die wel ontworpen zijn met dit doel, zoals pdf.

Waar het voor onworpen is is achteraf niet zo belangrijk, waar het nu voor
gebruikt wordt is veel zinninger om te overwegen. Ik durf de weddenschap wel
aan dat er meer html pagina's afgedrukt worden dan pdf-jes.
Maar ook pdf fixeert de fontgrootte, dus in dat opzicht is het niet
'geschikter' dan html+css met fixed fonts. De extra hoepeltjes waar je door
moet springen om een extra pdf interfeest te maken, maken pdf juist minder
geschikt om pagina's af te drukken in een webapp, IMHO.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra

http://linux-studie.nl