[linux] Re: Kleuren html tabel ook op de printer

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Wo Aug 17 13:40:11 CEST 2005

Jelle Boomstra wrote:

>Waar het voor onworpen is is achteraf niet zo belangrijk, waar het nu voor
>gebruikt wordt is veel zinninger om te overwegen. Ik durf de weddenschap wel
>aan dat er meer html pagina's afgedrukt worden dan pdf-jes.

Zeker, maar dat wil niet zeggen dat het voor die html files nuttig is om de
opmaak helemaal serverside te laten bepalen. De instellingen van de client
zijn gewoonlijk ook van invloed. En niet te vergeten de gebruikte browser.

>Maar ook pdf fixeert de fontgrootte, dus in dat opzicht is het niet
>'geschikter' dan html+css met fixed fonts.

Het verschil is dat html dara niet voor ontworpen is, en het dus niet
makkelijk te doen is in html. Ook niet met css, dat makkelijk uit te zetten
is en door veel browsers anders behandeld wordt.

>De extra hoepeltjes waar je door
>moet springen om een extra pdf interfeest te maken, maken pdf juist minder
>geschikt om pagina's af te drukken in een webapp, IMHO.

Wel als je perse je eigen opmaak wilt afdwingen.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html