[linux] Re: Het Open Source artikel in de Elsevier .

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Zo Aug 21 19:20:59 CEST 2005

On Sunday 21 August 2005 15:43, J. wrote:

> http://www.xs4all.nl/~winnetou/img/gratis_is_niet_altijd_beter_01.jpg
> http://www.xs4all.nl/~winnetou/img/gratis_is_niet_altijd_beter_02.jpg

Ha, eindelijk kunnen we lezen waar het over gaat (voor de niet elsevier lezers
dan..)
Over het algemeen is het een goed artikel vindt ik. Zeker het begin komt goed
uit de verf. Pas bij het noemen van Ubuntu gaat hij dor omissie in de fout,
hij zou kunnen weten dat er veel meer (goede) distributies bestaan. Dat komt
de lezer nu niet te weten, en dat is jammer want ik vermoed dat een
belangstellende newbie al best de termen linux en redhat of SuSE kan
associeren.
de claim over outlook is te wijten aan het netwerk effect, maar niet minder
terecht. Als je een hoop extra moeite moet doen om een apparaat dat je leven
iets gemakkelijker moet maken te kunnen gebruiken, span je het paard al snel
achter de wagen. Dit kip/ei probleem lost zichzelf niet zomaar op.
Pas de laatste paar alinea's (toen was de inspiratie op?) gaan echte de fout
in: de mysterieuze bugs van ubuntu, het kritiekloos overnemen van een domme
uitspraak van een pr/onderzoeksburo over de kalender van outlook, of de
phallacy dat MS producten vaker aangevallen worden alleen omdat ze zo veel
gebruikt worden.  Hij had de 'more eyes make every bug shallow' quote van ESR
blijkbaar niet gezien of begrepen.

Al met al zou ik een 7.5 geven (als ik een cijfer zou moeten geven).

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra

http://linux-studie.nl