[linux] Re: Het Open Source artikel in de Elsevier .

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Zo Aug 21 20:25:01 CEST 2005

Jelle Boomstra wrote:

> Over het algemeen is het een goed artikel vindt ik. Zeker het begin komt goed
> uit de verf.

Nee, absoluut niet. Een artikel in een serieus magazine als Elsevier
zou veel breder moeten zijn, en zich niet verliezen in irrelevante
details, FUD en nietes-welles.

Vragen die niet aan de orde komen zijn: wat zijn de voor- en nadelen van
monopolies en mono-cultuur vs. standaardisatie. Wat zijn de gevolgen
voor de TOC, de veiligheid en de privacy. Wil je de toegang tot
electronische informatie in de handen van een enkel bedrijf zien
en je kinderen en studenten africhten op de interface die toevallig de
laatste vijf jaar is komen bovendrijven...

Ik vind dat veel belangrijker dan de vraag of Jan Doedel nou wel of
niet met Ubuntu, Firefox of Suse 9.3 overweg kan. Want als Jan Doedel
door de omstandigheden gedwongen om Linux, OpenOffice en Mozilla te
gebruiken, weet Jan Doedel na een half jaar niet beter en krijst hij
al bij de gedachte opeens XP te moeten gaan gebruiken...

> Al met al zou ik een 7.5 geven (als ik een cijfer zou moeten geven).

Een 4.

--
Dr. J.J. Paijmans
thuis: Elzenstraat 1, Waalre, 040-2230680    http://paijmans.net