[linux] Re: Het Open Source artikel in de Elsevier .

Zo Aug 21 22:00:20 CEST 2005

Aldus schreef Hans Paijmans op Sun, Aug 21, 2005 at 08:25:01PM +0200:

> Nee, absoluut niet. Een artikel in een serieus magazine als Elsevier
> zou veel breder moeten zijn, en zich niet verliezen in irrelevante
> details, FUD en nietes-welles.

Als je de rest van het blad leest, dan merk je dat Elsevier geen serieus
blad is, maar een extreem-rechts propagandablaadje.

> Vragen die niet aan de orde komen zijn: wat zijn de voor- en nadelen van
> monopolies en mono-cultuur vs. standaardisatie. Wat zijn de gevolgen

De teneur van het artikel is dat de Open Source beweging weliswaar veel
aandacht trekt, maar geen bedreiging vormt voor de aandelenkoers van
Microsoft.

De bespreking van de Open Source software gaat niet veel verder dan de
constatering dat het e-mail programma Thunderbird geen elektronische
agenda bevat, zodat je daarvoor een apart programma nodig hebt. (tenzij
je Evolution gebruikt, wellicht). Dat Firefox bugs bevat, heeft-ie op
het net gelezen.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--