[linux] Re: Unix textfiles editen in windows.

Bram Mertens m8ram op linux.be
Za Aug 27 22:25:17 CEST 2005

Hugo van der Kooij wrote:
[...]
> PS: Heeft iemand nog een wordpad versie die <ESC>:wq snapt? (Ik durf
> geeneens op een <ESC>:%s/^HE.*LES$// feature te vragen ;-)
>
> Maar toen ik de diff functie van gvim aan een collega liet zien was hij
> gelijk verkocht. Scheelt uren turen op config files.

<Esc>:wq is ook voor Textpad te ingewikkeld maar verder lijkt me dat wel
de aangewezen tool, je kan in de opties instellen hoe text-files
opgeslagen moeten worden "PC", "Unix" of "Mac" "formaat".

Je moet wel via de menu's maar de search-and-replace kan ook regex aan en
er zit ook een compare files tool in die een unified-diff-achtige output
geeft.

Verder heb je ook syntax-highlighting die je naar je wensen/noden kan
aanpassen.

mvg

Bram
--
# Mertens Bram "M8ram"   <m8ram op linux.be>            Linux User #349737 #
# debian testing            kernel 2.6.8-1-686     i686       512MB RAM #