[linux] Re: Systeem upgrade, hoe daarna de homedir?

Wo Aug 31 15:14:33 CEST 2005

On Tue, Aug 30, 2005 at 07:43:09PM +0200, Johan Wevers wrote:
> Ik snap niet wat je hiermee bedoeld.

als er redelijk grote zaken wijzigen dan wordt het heel lastig zonder de
nieuwe setup je oude config te updaten. andersom is wel makkelijker
mogelijk. f je blijft met je tools en setup lekker gezellig in het
verleden leven. dat kan ook. sommigen maken er zelfs een sport van.

> Wat voor problemen kan dat geven? Als er zooi in /home gekwakt wordt
> terwijl het niet gemount is kan ik /home altijd nog unmounten en
> kijken wat er in staat. En je hebt /etc/skel nog. Er zijn zowiezo
> wel meer files die aangepast moeten worden, zoals passwd en shadow.

dat /etc/skel een makkelijke plek is om je nieuwe zooi op te pikken kan
prima. maar probeer eens wat midner bang te zijn. mijn shadow en passwd
files heb ik nog nooit hoeven aan te passen.

--
http://www.linux-it.nl