[linux] cad mensen hier?

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Wo Aug 31 20:52:23 CEST 2005

Hoi,

ik heb een specifiek probleem, dat ik (liefst onder Linux) wil
oplossen.

Het afgelopen jaar is er veel vooruitgang geboekt in de FreeWRL
VRML-browser voor Linux. Ik wil nu VRML gaan gebruiken
voor een heel specifiek project. In de archaeologie is het
gebruikelijk aardewerk te classificeren op (oa) de doorsnede
van het object. Dat is tamelijk zinnig, omdat de typische
pot of vaas op een draaischijf is gemaakt en dus in feite een
omwentelingslichaam is.

Ik zou heel, heel graag suggesties hebben over Open Source
programma's die een 2D lijntekening van zo'n doorsnede kunnnen
omzetten naar een VRML object. En als er geen Open Source
programma's zijn, dan eerst maar gewone commercieele
programma's.

Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?

--
Dr. J.J. Paijmans
thuis: Elzenstraat 1, Waalre, 040-2230680    http://paijmans.net