[linux] Mirror data naar een andere disk

Erik van der Meulen erik op avondel.com
Vr Dec 2 22:40:05 CET 2005

Beste allemaal -

Ik heb een behoorlijk grote hoeveelheid (kostbare) data op een Windows
machine. Nu heb een ik extra schijf in mijn server (Debian 3.1)
geplaatst en wil een een actuele copie bijhounden van mijn data.
Veranderingen vinden alleen plaats op de Win kant en deze moeten (liefst
automatisch) worden doorgevoerd op de server.

Ik heb mijn data op de Win machine sharable gemaakt en deze dmv mount -t
smb gemount op de server. Nu heb ik daar dus:

/var/data/ en
/var/remotedata/

Ik wil nu op de server een scriptje draaien die zorgt dat /var/data
exact gelijk gehouden wordt aan /var/remotedata.

Heeft iemand een suggestie hoe dit het meest efficient aan te pakken? Ik
heb wat met unison gespeeld, maar denk dat dit meer voor geavanceerde
bi-directionele synchronisatie is.

Hartelijk dank voor alle suggesties!

--
  Erik van der Meulen <e.van.der.meulen op avondel.com>