[linux] Re: Mirror data naar een andere disk

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Vr Dec 2 22:47:16 CET 2005

On Friday 02 December 2005 22:40, Erik van der Meulen wrote:
> Ik wil nu op de server een scriptje draaien die zorgt dat /var/data
> exact gelijk gehouden wordt aan /var/remotedata.
>
> Heeft iemand een suggestie hoe dit het meest efficient aan te pakken? Ik
> heb wat met unison gespeeld, maar denk dat dit meer voor geavanceerde
> bi-directionele synchronisatie is.

ja rsync gebruiken. er is geloof ik ook ee versie van rsync die speciaal voor
backups ed is. DAt is handig, dan kan je een zooitje oudere versie in een
subdirectory bewaren. rsync regelt dan het doordraaien van de oude versies.

succes!

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra