[linux] Re: Mirror data naar een andere disk

Erik van der Meulen erik op avondel.com
Za Dec 3 08:29:49 CET 2005

On Fri, Dec 02, 2005 at 10:40:05PM +0100, Erik van der Meulen wrote:

> Ik heb een behoorlijk grote hoeveelheid (kostbare) data op een Windows
> machine. Nu heb een ik extra schijf in mijn server (Debian 3.1)
> geplaatst en wil een een actuele copie bijhounden van mijn data.
> Veranderingen vinden alleen plaats op de Win kant en deze moeten (liefst
> automatisch) worden doorgevoerd op de server.

Dank voor de suggesties! Ik denk dat ik nog wat uitleg moet geven.

De reden dat ik een backup / mirror wil maken naar mijn server is dat ik
in geval van crash een goede kopie wil hebben en dat ik de data over het
netwerk beschikbaar wil stellen. Deze mag best een dag achterlopen op
het origineel, da's geen probleem.
Het gaat om meer dan 200Gb, dus een dagelijkse copie maken is eigenlijk
geen optie. Ook niet nodig omdat er maar heel beperkte veranderingen
optreden.
Mijn experimenten met unison lijken op zich wel te werken, maar
verknoeien bestandsnamen met accenten. Dat is weer niet niet acceptabel
voor mijn toepassing.

Misschien moet ik maar in de Windows sfeer naar een oplossing gaan
zoeken?

Met vrolijke groet!

Erik