[linux] Re: Mirror data naar een andere disk

Vr Dec 2 23:08:12 CET 2005

Aldus schreef Erik van der Meulen op Fri, Dec 02, 2005 at 10:40:05PM +0100:

> Ik heb een behoorlijk grote hoeveelheid (kostbare) data op een Windows
> machine. Nu heb een ik extra schijf in mijn server (Debian 3.1)
> geplaatst en wil een een actuele copie bijhounden van mijn data.
> Veranderingen vinden alleen plaats op de Win kant en deze moeten (liefst
> automatisch) worden doorgevoerd op de server.

Zou het voldoende zijn om iedere nacht de Windows machine een backup te
laten maken op tape of is het noodzakelijk dat de gebruikers voortdurend
de master (Windows) en tegelijk ook de mirror (Linux) kunnen raadplegen,
terwijl de mirror altijd achter loopt op de master? Je maakt een mirror
immers om performance redenen.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--