[linux] Re: Iemand geslaagd in OpenSuSE internet-installatie?

Za Dec 10 23:19:11 CET 2005

On Sat, 10 Dec 2005, Julien Michielsen wrote:

> Zou graag SuSE-10 willen installeren, en had gedacht dat dit zou kunnen
> door eerst een iso-image op te halen, en daarvan op te starten. Daarna
> geef je het IP-adres van de ftp-server op, en zou het verder moeten
> gaan. ... Toch?
> De eerste stap ging natuurlijk goed, en gaf mij boot.iso, met grootte
> 67137536, en md5sum 5b9755656ecbce011efbbc8ddcf7bdf4  /mnt/a8/boot.iso
>
> En toen hield het op: met k3b de image op cd gezet, gepoogd ervan te
> booten, maar dat ging niet. De CD bleek niet bootable. Iemand meer
> succes gehad?

Probeer direct cdrecord eens. En niet op een onpraktische snelheid.
Branden met hoge snelheid levert erg vaak een CD op waarvan niet gestrat
kan worden.

Solaris CD's bijvoorbeeld, heb ik nog nooit werkend kunnen maken als ik
boven de 4x snelheidslimiet kom.

Hugo.