[linux] Re: help! installatie hp color laserjet 2600n

Peter Fokker nllgg op berestijn.nl
Ma Dec 12 12:19:30 CET 2005

"Hans Paijmans" wrote:

> ik probeer op m'n werk aansluiting te krijgen op een hp 2600n,
> netwerkprinter. Ik weet het ip-adres, en hij pingt ook, maar
> reageert verder nergens op. Een 2600 staat niet in de lijst
> met hp-drivers; wel de 2500 en 2550.
>
> graag advies...
>
> Bij voorbaat dank.
>
> Paai

Ik kijk op
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/sm/WF06a/10709-10713-10717-10717-10729-12096408.html
en zie onder het kopje "Standaard printtalen" staan: "host gebaseerd".
Kortom: een typisch geval van winprinter. De beste optie zou natuurlijk zijn
om de werkgever te overtuigen van nut en noodzaak van standaarden zoals
PCL5/PCL6/PostScript zoals op andere HP-printers vanzelfsprekend is. Als
dat niet lukt ;-/ dan _wellicht_ een "bevriende" host in het netwerk zoeken
die deze printer deelt en daar dan met CUPS via smb://servername/sharename
naartoe. Je loopt uiteraard de kans dat dat dan alsnog niet werkt.

HTH,

--Peter Fokker

--
In the USA they have the best laws money can buy.