[linux] Re: PXE boot ziet de DHCP offers niet.

Zo Dec 18 12:29:19 CET 2005

On Sun, 18 Dec 2005, Roeland Th. Jansen wrote:

> die link die hier boven staat heeft het probleme 'gefixed' -- inderdaad
> een probleem in de dhcpd (v3.03).
>
> Ik heb nu op de laptop als pxe boot server en op dezefde laptop onder
> vmware als client nu linux gestart (via bridged network dus)

Het probleem is met v3.0.3 dus opgelost. Daarvoor werd altijd een aanname
gedaan die niet correct was. Of tenminste voor meerdere uitleg vatbaar. Nu
moet je expliciet de waarde opgeven en wordt het niet meer aangenomen.

Ik verwacht dat ISC (terecht) deze fix in v3.0.3 zal behouden. Toevallig
heb ik in ander verband nogal met een leverancier (Check Point) over dit
exacte veld lopen steggelen. Hun implementatie was zelfs domweg in strijd
met de RFC.

Hugo.