[linux] Re: yum en dependency problemen (opgelost)

Faust Nijhuis faustnijhuis op xs4all.nl
Zo Dec 18 17:21:41 CET 2005

Hugo van der Kooij wrote:

>Wat zijn je sources waar je packages vandaan haalt?

Zie repositories verder hieronder, als ze niet via yum beschikbaar zijn
dan zoek ik ze via google
en kunnen dus overal vandaan komen. (met name applicaties en games)

>Welke gnome packages voor Fedora Core 4 zoeken naar Xfree86 als ze op Xorg
>gebaseerd horen te zijn?

libgnomeui
synaptics
xine-lib-devel
startup-notification-devel
SDL-devel
ImageMagick-devel
gtk2-devel
imlib-devel
pango-devel

>Een erge dwarsligger op dit punt is "name=Fedora Core 4 - i386 -
>kde-redhat" in mijn ervaring. Ik heb alleen de volgende repositories
> [...]
Mijn repositories waren :
atrpms.repo
dag.repo
dries.repo
fedora-extras.repo
fedora.repo
fedora-updates.repo
flash.repo
freshrpms.repo
kde-redhat.repo
livna.repo
freshrpms.repo
macromedia.repo
mythtv.repo
base.repo
gstreamer.repo
fedora-devel.repo
fedora-extras-devel.repo
newrpms.repo

De laatste 4 heb ik nu uitgezet (Enbled=0). Ik denk dat het probleem in
de devel repositories zat.
Ik kan nu probleemloos kde en xorg updaten.(gftp is nu niet als update
beschikbaar)

Bedankt voor de hulp.

Faust