[linux] Scrollwheel onder Linux

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Di Dec 27 15:36:12 CET 2005

Hallo,

Omdat de drukknoppen van mijn oude muis gaar waren heb ik voor de kerst een
nieuwe gekregen. Een optische muis van het Kruitvat, merk Peripherics (lijkt
me een fantasiemerk) en typenummer LM-511W-O. USB muis met een USB to PS2
verloopstekker. Bestaat half uit doorzichtig plastic en een blauwe LED
brandt continue, dus je bent 'm in het donker nooit meer kwijt. :-)

Omschakelen van een seriele naar een PS2 muis was niet lastig, maar nu ik
dan toch een muis met een scrollwheel heb zou ik het onder Linux ook graag
aan de gang zien te krijgen. Indrukken van het scrollwheel werkt als paste -
net zoals indrukken van de middelste muisknop. Maar is er een mogelijkheid
om met dat scrollwheel door lange html files te lopen in Mozilla of door
lange documenten in Openoffice? Heeft Linux daar eigenlijk iets
gecentraliseerds voor of moet je dat per applicatie apart instellen? Ik
zag op internet iets van een kernelpatch maar die was heel specifiek op
een bepaald type muis gericht.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html