[linux] Re: Scrollwheel onder Linux

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Di Dec 27 16:14:04 CET 2005

On Tuesday 27 December 2005 15:36, Johan Wevers wrote:
> Hallo,
>
> Omdat de drukknoppen van mijn oude muis gaar waren heb ik voor de kerst een
> nieuwe gekregen. Een optische muis van het Kruitvat, merk Peripherics
> (lijkt me een fantasiemerk) en typenummer LM-511W-O. USB muis met een USB
> to PS2 verloopstekker. Bestaat half uit doorzichtig plastic en een blauwe
> LED brandt continue, dus je bent 'm in het donker nooit meer kwijt. :-)
>
> Omschakelen van een seriele naar een PS2 muis was niet lastig, maar nu ik
> dan toch een muis met een scrollwheel heb zou ik het onder Linux ook graag
> [...]

in mijn etc/X11/xorg.conf:
Section "InputDevice"
	Identifier	"Generic Mouse"
	Driver		"mouse"
	Option		"SendCoreEvents"	"true"
	Option		"Device"		"/dev/input/mice"
	Option		"Protocol"		"auto"
	Option		"Emulate3Buttons"	"true"
	Option		"ZAxisMapping"		"4 5"
EndSection

Die laatste entry (ZAxismapping) is voor het scrollweel bijmijn weten. En met
XFree86 wat jij ongetwijfeld nog gebruikt werkt het ook zo.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra

http://linux-studie.nl