[linux] booten 64-bits systeem

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Do Dec 29 16:43:25 CET 2005

Ik heb me nu een amd64 gekocht. ls ik de SuSE 9.3 DVD erin stop laadt
hij het bootmenu en de ram-kernel, maar daarna zegt hij dat hij geen
installatie CD of DVD kan vinden. Als ik de gewone CD pak,
complimenteert hij me met m'n computer, maar waarschuwt dat ik
een 32-bits OS p een 64 bits computer ga zetten. Zou het een
probleem met de DVD-lkezer zijn? Het is een BenQ 1640, en op
Google ze ik zogauw geen problemen.

Plan B is natuurlijk het installeren via het netwerk, maar ik heb geen
idee welke netwerkdriver ik moet kiezen. Volgens Windows, dat ik
dan maar op een eerste partitie heb gezet, is het een NVIDIA nforce
NIC, maar ik heb geen idee welke driver daarbij hoort. Iemand?

Wat is wijsheid. Eerst maar de 32-bits Linux installeren en dan
doormodderen? Ik ben echter bang dat ik dan een heilloze mengeling
van 32 en 64 bit ga krijgen, dus ik zou liever meteen met de
64-bits Linux beginnen...

--
Dr. J.J. Paijmans
thuis: Elzenstraat 1, Waalre, 040-2230680    http://paijmans.net