[linux] Re: booten 64-bits systeem

asmuth op bakunin.xs4all.nl asmuth op bakunin.xs4all.nl
Do Dec 29 17:33:02 CET 2005

> Ik heb me nu een amd64 gekocht. ls ik de SuSE 9.3 DVD erin stop laadt
> hij het bootmenu en de ram-kernel, maar daarna zegt hij dat hij geen
> installatie CD of DVD kan vinden. Als ik de gewone CD pak,
> complimenteert hij me met m'n computer, maar waarschuwt dat ik
> een 32-bits OS p een 64 bits computer ga zetten. Zou het een
> probleem met de DVD-lkezer zijn? Het is een BenQ 1640, en op
> Google ze ik zogauw geen problemen.

Klinkt alsof u probeert een normale 32-bits Linux te installeren.
Zou moeten werken.

> Wat is wijsheid. Eerst maar de 32-bits Linux installeren en dan
> doormodderen? Ik ben echter bang dat ik dan een heilloze mengeling
> van 32 en 64 bit ga krijgen,

Juist niet: alles blijft gewoon 32-bit software. De problemen treden
juist op met EMT64 OS waar u 32-bits software op installeert.

>dus ik zou liever meteen met de 64-bits Linux beginnen...

Dan zou ik liever meteen een echte 64-bits processor nemen.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth