[linux] Re: booten 64-bits systeem

Alexander Volovics awol op home.nl
Do Dec 29 21:47:19 CET 2005

On Thu, Dec 29, 2005 at 05:57:31PM +0100, Hans Paijmans wrote:

> benq dw164 (bios) sata weet ik niet, ik heb die term tot vandaag nooit
> gehoord :-)

SATA ATAPI = SATAPI (= de toekomst??), zie:
http://www.ata-atapi.com/
Ik ben laatst een zo'n ding tegengekomen.
Ik heb naar de benq dw164 gekeken en die is voorzover ik kan zien
gewoon ATAPI.

> Ik heb net ook geprobeerd de 32-bits CD te installeren, maar na het
> bootmenu wil Linux die DVD-drive gewoon niet zien, ongeacht of er de
> DVD of de CD van SuSE 9.3 inzitten. Dus daar zit een probleem.

Tja, een 'makkelijke' oplossing is om zonder gebruik te maken van de
dvd-drive te installeren, indien mogelijk. En dan te kijken hoe
je het aan de praat krijgt.

Je zou ook kunnen proberen met SuSE 10 (moet je wel eerst de DVD
of 5 (geloof ik) CDs downloaden en branden. Of naar een tijdschriften
kiosk lopen en kijken of ze daar nog een van de 2 linux bladen hebben
waar de dvd bijgevoegd was. Ikzelf heb de (Open)SuSE 10 DVD uit het
blad "Linux Intern" van Dezember-Februar, moet dus nog te krijgen
zijn).

Ikzelf zou sowieso meteen SuSE 10 op de PC zetten als ik SuSE gebruikte.

Probeer het anders met de amd64 versie van Ubuntu 5.10.
Deze staat maar op één CD, dus zo gedownload en gebrand.

Alexander