[linux] problemen op amd64 met DVD en netwerk

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Vr Dec 30 11:42:28 CET 2005

Zo, via een harde disk heb ik de zaak weten te installeren. Er staat
zelfs een /lib64 bij, dus ik ga ervan uit dat het een 64-bits
installatie is.

Twee vliegen in de zalf: waar is mijn DVD, en waar is mijn NIC.

De DVD is een BenQ 1640, en hij is in /var/log/messages nergens,
maar dan ook nergens te vinden. Ik zie de harde disk gemapt worden
naar een scsi-device, en dito voor vier usb disks (voor
compactflash enzo), maar helemaal geen entries die zelfs maar
het bewustzijn van de DVD-drive aangeven... Een paar duitstalige
threads signaleren soortgelijke problemen, maar geen evidente
oplossingen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

--
Dr. J.J. Paijmans