[linux] cdrdao onder Slackware 10.0

dick kampman dkampman op xs4all.nl
Di Feb 1 13:47:31 CET 2005

CD-branden onder SuSE-9.1 levert geen problemen op, maar onder Slackware 10.0
krijg ik bij het commando:

"cdrdao simulate --device ATAPI:0,0,0 --driver generic-mmc-raw   toc-file", de
foutmelding: cannot retrieve drive capabilities mode page.

cdrdao herkent mijn writer: BTC BCE 2410IM. Ook mijn device wordt herkend.

Ik denk dat dit betekent, dat cdrdao de drivers-file niet kan vinden. Ik heb
de indruk dat de kernel (2.4.26) voor scsi-emulatie goed gecompileerd is.

Ik ben er niet achter kunnen komen hoe dit probleem op te lossen.

In /usr/share/cdrdao staat "drivers" (Slackware) of "cdrdao-drivers" (homepage
van cdrdao) of "cdrdao.drivers" (SuSE). Kennelijk is het niet van belang hoe
de naam geformuleerd wordt.

Het is niet mogelijk een option voor deze drivers-file mee te geven aan de
command-line voor cdrdao.

"strace" levert me op, dat  cdrdao zoekt naar /root/.cdrdao of
naar /etc/cdrdao.conf. Als ik mijn drivers-file onder die namen opneem,
levert dat geen verbetering op. Cdrdao zoekt overigens niet
naar /usr/share/cdrdao. Herinstallatie van cdrdao levert geen verbetering op.

Als ik /usr/share/cdrdao toevoeg aan PATH levert dan geen verbetering op.

Heeft iemand een tip?

Dick Kampman