[linux] Re: Hoge capaciteits dvd-schrijvers => andere config?

Wo Feb 2 17:25:21 CET 2005

On Wed, 2 Feb 2005, Julien Michielsen wrote:

> Dank je. Bij mij staat het hele pakket van suse 9.1, maar heb een
> nieuwere cdrtools2.00.3 opgehaald, en zal laten horen hoe dat het doet.
> (duurt nog een tijdje)

tijdje is voorbij, en het niveau is nu cdrtools-*-2.00.3-1
(* =cdrecord/cdda2wav/mkisofs). Desalniettemin geeft een mount van
/dev/hdc mij
mount: /dev/hdc is not a valid block device
en een #cdrecord -scanbus
cdrecord -scanbus -dev=ATAPI:2,0,0
Cdrecord 2.00.3 (i686-pc-linux-gnu) Copyright (C) 1995-2002 Jörg
Schilling
scsidev: 'ATAPI:2,0,0'
devname: 'ATAPI'
scsibus: 2 target: 0 lun: 0
Warning: Using ATA Packet interface.
Warning: The related libscg interface code is in pre alpha.
Warning: There may be fatal problems.
cdrecord: No such device or address. Cannot open SCSI driver.
cdrecord: For possible targets try 'cdrecord -scanbus'. Make sure you
are root.
cdrecord: For possible transport specifiers try 'cdrecord dev=help'.

lijkt bijna of de ATAPI-schrijver niet als ATAPI wordt gezien.

--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl