[linux] Re: DVD problemen

Ronald S. Bultje rbultje op ronald.bitfreak.net
Za Feb 5 11:35:47 CET 2005

On Sat, 2005-02-05 at 01:29, Harold Knibbe wrote:
> Als ik een DVD-tje van de videotheek in mijn DVD-speler duw dan krijg ik
> hem wel afgespeeld alleen hapert hij.

Staat DMA aan (hdparm -d /dev/hdX)? Zo niet, aanzetten met -d1. Op
sommige distributies moet je ook DMA expliciet aanzetten in je ide-cd
module (blacklist oid, hier weet ik de details niet van), anders zal
hdparm -d1 een "permission denied" geven.

Ronald

--
Ronald S. Bultje <rbultje op ronald.bitfreak.net>