[linux] Re: draadloos netwerk configureren

Za Feb 5 13:16:54 CET 2005

On Sat, Feb 05, 2005 at 10:38:24AM +0100, Bram Mertens wrote:
> Met jouw hulp is het inderdaad gelukt!

da's mooi.

> Na het downloaden van http://prism54.org/~mcgrof/firmware/1.0.4.3.arm
> deze file in /usr/lib/hotplug/firmware als isl3890 geplaatst.

mooi.

> Nu nog de beveiliging in orde brengen...

lijkt me wel slim. (denk je aan het wegknippen van ongewenste text etc
?)

met wpa_supplicant kan je aardig ana de slag. als eerste snelle
beveiliging (je weet dat mensen snel zijn..) kan je alvast tijdelijk (!)
WEP gebruiken.

voorbeeldje met de hand:

ifconfig eth1 down
iwconfig eth1 mode Managed
iwconfig eth1 key restricted ABCDABCD123412345678567890
iwconfig eth1 essid Linux-IT
ifconfig eth1 up

je kunt verder aan MAC address filtering doen, ESSID hiding etc, maar
dat is leuk om windows hackers met scriptjes dwars te zitten.

als WEP werkt, probeer dan WPA aan het werk te krijgen (ik denk dat
mensen het leuk vinden als je je bevindignen hier neerzet) en gebruik
als het even kan IPSEC of ssh van en naar je laptop.

--
http://www.linux-it.nl