[linux] Re: draadloos netwerk configureren

Zo Feb 6 15:39:48 CET 2005

On Sun, Feb 06, 2005 at 12:10:40PM +0100, Bram Mertens wrote:
> Wat bedoel je met wegknippen van ongewenste tekst?

je had niet genoeg zitten knippen en plakken in de mail, never mind.

> Voorlopig lijkt me dit voldoende, eerst nog wat "serieus werk"... :( M'n
> buurman die blijkbaar ook een linksys router heeft heeft nog steeds de
> default ESSID staan...

en met een foute firmware ook van buitenaf benaderbaar, OOK als dat in
de router uitstaat..

> Weet iemand trouwens wat UPnP is en of ik dat best uitzet? Volgens de
> documentatie van de web-interface:
> Used by certain programs to automatically open ports for communication.
> Dus het lijkt me best om dat uit te zetten...

uPnP is een manier waarop een applicatie tegen de router kan zeggen --
hey open een port van buiten naar binnen. afhankelijk van de versie van
uPnP kan het zo zijn dat als de applicatie crashes, je een open port
hebt staan voor de rest van je leven.

zuigt enorm, veiligheidsrisico, dus afzetten.

--
http://www.linux-it.nl