[linux] Re: DVD problemen

Di Feb 8 09:33:35 CET 2005

On Tue, Feb 08, 2005 at 09:27:38AM +0100, AHendriks op rdw.nl wrote:
> Ja, ik krijg de volgende output:
>
> /dev/hda:
>  setting using_dma to 1 (on)
>  HDIO_SET_DMA failed: Operation not permitted
>  using_dma    =  0 (off)

als non-root zou je dan ook permission denied krijgen, ipv operation not
permitted.

wat de oplossing is weet ik niet. wellicht snapt de drive het niet, fout
in de firmware vd drive (die dingen kosten bijna niks, kwaliteit is om te
huilen etc) of ergens blacklisted als zijnde "gebruik niet DMA" maar dat
laatste gebeurt alleen bij harddrives zover ik weet.

--
http://www.linux-it.nl