[linux] Re: Copieren van een cdtje

Roland Leurs roland.leurs op home.nl
Vr Feb 11 18:45:50 CET 2005

Het is wellicht off-topic, maar naar aanleiding van onderstaand fragment

> 5 seizoenen van Star
> Dat is een flinke handel aan 'gestolen waar' waarvan de details nu ook op
> internet zijn vastgelegd dankzij de diverse logs van deze mailinglist.
> Het is een juridisch schemer gebied maar dit gaat toch wel een fikse stap
> verder als het vastleggen voor later nazien.

vraag ik me af hoe het zit als je de originelen op video hebt, en je
download een DVD van hetzelfde. Je hebt dan immers de auteursrechten en
zo al betaald op het moment dat je de videoband kocht. Je download nu
hetzelfde alleen een ander medium. Hetzelfde geldt voor LP's of
audiocassettes die je in je jeugd kocht en nu download.

Is daar al eens juridisch over nagedacht?

Roland