[linux] Re: adres labels maken

Bram Mertens M8ram op linux.be
Ma Feb 14 23:10:15 CET 2005

Hi

On Mon, 2005-02-14 at 22:28 +0100, John van der Velden wrote:
> Hallo,
>
> Dit is mijn eerste posting.
> En ik vroeg me af hoe ik het nou voor elkaar moet krijgen om een mailing te
> automatiseren.
>
> Het gaat om een standaard brief en adres gegevens uit een kladblok.
>
> Is dit mogelijk?

In linux-magazine van november 2004 (issue 48) staat een artikel over
het maken van Open Office documenten met een Perl module 'mailit'.

Een tekstbestand met enkele 'placeholders' wordt op basis van een
sjabloon opgemaakt en het adres wordt opgezocht in een YAML-database
(ook gewoon een tekstbestand).

Waarschijnlijk kan je met een eenvoudig wrapper-script mailit aanroepen
voor elke persoon in de database.

Ik heb zopas een DVD ontvangen met alle artikels van linux-magazine
t.e.m. dec 2004, als je wilt mail ik je het betreffende artikel door.
(Het staat nog niet op de website.)

mvg

Bram
--
# Mertens Bram "M8ram"   <M8ram op linux.be>          Linux User #349737 #
# debian testing            kernel 2.6.8-1-686     i686     512MB RAM #