[linux] Re: vfat partitie omzetten naar reiserfs

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Wo Feb 16 11:52:34 CET 2005

On Wed, 16 Feb 2005, Cor Lem wrote:

>1) unmount /dev/hda5
>2) mbv (c)fdisk vfat partitie2 verwijderen
>3) mbv (c)fdisk in vrij gekomen ruimte Linux partitie maken

In het algemeen zou ik in dit geval _zeker niet_ die partitie
hda5 weghalen. Als het de laatste (en dus in dit geval de enige)
"logical drive" is kan het geen kwaad, maar het is niet nodig.
Als er nog logical drives (hda6, hda7, ...) achter zitten dan
vraag je hiermee om ernstige problemen.

Het volstaat om met fdisk het type van de partitie aan te passen.
En zelfs dat is niet strikt noodzakelijk voor zover ik weet.

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica "Rijnhuizen", Nieuwegein