[linux] Re: Fwd: Warning again

Ma Feb 21 08:02:51 CET 2005

On Mon, 21 Feb 2005, Kees Theunissen wrote:

> Zal wel gewoon een windows virus geweest zijn.
>
> Wat mij betreft mag de listserver dit soort gestripte mailtjes
> achterwege laten. Gewoon alles bouncen wat niet integraal naar de
> lijst gestuurt mag/kan worden. Als de listserver mailtjes gaat
> modificeren en slechts gedeeltelijk doorstuurt wat is dan nog de
> waarde van het overblijvende deel? Het lijkt mij beter om in zo'n
> geval het mailtje te bouncen zodat de afzender zelf de nodige
> aanpassingen kan doen. (Wel opletten dat je geen virussen en/of
> spam naar onschuldige buitenstaanders gaat "terugsturen".)

Als je in overweging neemt dat minimaal 98% van dit soort berichten een
nep afzender hanteert is een bounce of reject bijna altijd storend voor
een andere persoon.

Als er de mogenlijkheid is om dit enigzins intelligent te doen. d.w.z.
gooi bekende 'extensies' gewoon in /dev/null en reject daarna de rest dan
is een het samen met de check of iemand wel deelneemt aan de lijst wel te
accepteren.

Hugo.